Otázky a odpovědi

1. absolvovat teoretickou přípravu v ČR
2. složit teoretickou zkoušku pod Ministerstvem dopravy
3. absolvovat praktickou plavbu na moři
4. složit praktickou zkoušku
5. doručit všechny dokumenty na Ministerstvo dopravy
6. absolvovat kurz SRC na vysílačku
7. pokud neumíte anglicky absolvovat nějaké doškolení
8. složit zkoušku na ČTÚ

Obsah se řídí vyhláškou Ministerstva dopravy č.315/2000. Vyhláška však nepožaduje odborné znalosti. Stačí, abyste se orientovali v daném problému.
1. Plavební nauka: potřebujete mít znalosti ze stavby lodí, aby jste si mohl pomoci při závadách.
2. Předpisy: na moři to jsou COLREG, aby jste se vyhnuli s protiplující lodí a námořní právo, abyste se...

Řídí se vyhláškou č. 315 / 2000. Absolvent musí zvládnout:
1. manévry v přístavu, aby uměl zaparkovat
2. plavbu pod plachtami
3. zorganizovat celou plavbu: život za plavby, služby, bezpečnost, atd.
4. vedení lodě v noci
5. atd.

Vyhláška nevyžaduje absolvovat kurz, můžete se učit sám. Vyžaduje, abyste prokázat znalosti formou teoretické zkoušky.
doporučuji absolvovat kurz. Uvidíte co se jak učí, co se bude zkoušet a poznáte i jiné námořníky, někteří už na moři byli a vypráví o svých zkušenostech...

Mám své instruktory, kteří dodržují společně vytvořenou metodiku. S nimi domlouvám cvičné plavby podle potřeby. Vždy plavbu řešíme aktuálně, s Vámi a s instruktory. Doporučoval bych absolvovat plavbu s nimi, protože navazují na probranou teorii, ale určitě to není podmínkou pro získání průkazu, lze ji absolvovat i u jiných společností. Pak bych ale...

Nejlépe na Baltu.
Tam se dodržuje zákon a všechna pravidla dobré námořní praxe. Výjimkou je společnost KWS České Budějovice, se kterou také kurzy plujeme. Navzdory tomu, že mají flotilu v Chorvatsku, v Zadaru, plně podporují Pravidla dobré námořní praxe. S nimi se také všechna pravidla dodržují a kurzy jsou príma! Organizujeme zvláštní flotilové...

Na pevnou radiostanici bohužel ano, na ruční stačí OFP.
Již od roku 1999 je v provozu bezpečnostní systém GMDSS a ten požaduje vybavení lodí moderními vysílačkami. Týká se to obchodních lodí (tzv. Solas lodí). Tyto vysílačky musí mít speciální funkci: DSC, která umožňuje spoustu možností a to nejen v oblasti MAYDAY, ale i běžného provozu....

Ne, nemohu.
Na první pohled se to jeví jako zbytečné omezení. Je to jako kdybych tvrdil, že kdo umí jezdit na kole může automaticky jezdit na silných motorkách. Vždyť přeci oba stroje mají dvě kola, to je podobné.
Nová radiostanice bude na Vás "mluvit" a co uděláte? Zažil jsem případ, kdy mi posádka raději radiostanici úplně...

Je to dáno vývojem situace. V době zavedení GMDSS do provozu se požadavek radiostanic s DSC funkcí omezil pouze na obchodní lodě (tzv.Solas lodě), což my nejsme. U jachtařů to bylo na úrovni dobrovolnosti. Většina plachetnic byla vybavena staršími typy a tak stačil průkaz radiotelefonisty omezený nebo bez omezení. Nikdo si s SRC nelámal hlavu....

Průkazy souvisí s radiostanicí. Máte-li před sebou radiostanici starší generace bez DSC a bez červeného tlačítka DISTRESS, pak Vám platí starší průkaz a má smysl si jej stále obnovovat. Pokud je loď vybavená radiostanicí nové generace, pak na ni musíte mít SRC.

Asi budu jeden z těch, kdo se nestydí za své učitele a partnery. Jsem jim vděčný za každý kousíček vědění, který mi předali. A protože nevím jak plnohodnotně vyjádřit svou vděčnost, rozhodl jsem se o nich napsat v pořadí jak do mého života vstoupili. Počet slov je u každého jiný, což necharakterizuje můj vztah k tomu člověku, ale protože...